Toen ik bij TennisPlanet in 2004 ben beginnen werken, kwam het grootste gedeelte van onze verkoop van tennisartikelen binnen via onze fysieke tenniswinkels in Gent en Eindhoven. Direct gevolgd door telefonische orders. Bestellingen van tennismateriaal via de website kwam pas op de derde plaats.
Nu TennisPlanet haar 2 tenniswinkels heeft gesloten en geen fysieke catalogi meer verstuurd (= telefonische orders) om zich volledig te kunnen richten op haar websites, komt anno 2009 het grootste gedeelte van de TennisPlanet-verkoop online binnen via de website zoals oa www.TennisPlanet.be of www.TennisPlanet.nl. Deze verschuiving heeft ook invloed gehad op onze organisatie van binnenkoemnde betalingen.
Voor bestellingen in de winkels was het de normaalste zaak van de wereld dat onze klant direct afrekende aan de kassa. Echter, voor internet bestellingen was dat toen veel minder het geval.
Door de jaren heen hem we veel geleerd over het online afrekenen van bestellingen via onze websites. Vroeger was het de gewoonte om een tennisorder wel zo nu en dan online te bestellen, maar zeker niet online te betalen. Afrekening door onze klanten gebeurde meestal achteraf via factuur op 10 dagen. Grote nadeel hiervan was dat dit een grote belasting is voor de boekhouding: niet iedereen betaalde op tijd, dus opvolging van onbetaalde facturen, rappels, afboekingen, etc.
Daarom ben ik blij dat we onze online betaalwijzes recent verder uitgebreid hebben met Bancontact/Mr Cash (BE), Ideal (NL) en MasterCard/Visa. Bovendien zijn deze betaalwijze optimaal beveiligd, zodat u als klant niet het minste risico loopt. Om veiligeidsredenen verzoeken we onze klanten, die een telefonische order met een Credit Card willen betalen, dan ook zijn bestelling online te plaatsen.
We denken dat deze online betaalwijzen ook voor onze klanten een verdere verbetering is. Ziet u het anders? Vertel het mij !
Geen opmerkingen:
Een reactie posten