vrijdag 25 februari 2011

Tennisschoenen: waarom de adidas Barricade ?!


James, welke tennisschoen zou jij me adviseren ? Een vraag die me meer dan geregeld gesteld wordt.

Wel, een goede tennis schoen moet voor mij aan de volgende 4 criteria voldoen: 1) hoge levensduur, 2) optimale demping en stabiliteit, 3) goede grip en 4) correcte prijs.

Als je in de online shop van TennisPlanet de tennisschoenen bekijkt, is het niet steeds even gemakkelijk een tennisschoen te kiezen.

Als ik 1 tennisschoen kan adviseren, dan is het wel de Barricade tennisschoen van adidas. Deze tennis schoen beantwoordt voor mij veruit het best aan mijn 4 criteria.

Levensduur
Is wat mij betreft outstanding, mede dankzij de technologie "adiWEAR®" voor de zool en het gebruik van hoog kwaliteitsleer.

Optimale demping en stabiliteit
De schoen is uitgerust met de patenten adiPRENE®+, TORSION® en adiPRENE® waardoor je als tennisspeler een superieure cushioning en stabiliteit ervaart.

Goede grip
Mits je op een tennisveld voortdurend korte spurtjes maakt, is een goed afzet niet onbelangrijk. Het visgraat-motief van de zool zorgt hiervoor.



Een scherpe prijs
Een prijs van +/- € 110 voor een paar tennisschoen lijkt op eerste zicht vrij veel. Echter, indien je gemiddeld 1x per week tennisspeelt, kan je met ruim gemak 2 jaar en langer met een Barricade tennisschoen spelen. Hij betaalt zichzelf dus meer dan terug.

Redenen te over waarom tennis toppers als Andy Murray, Ana Ivanovic en Wilfried Tsonga voor de adidas Barricade tennisschoen kiezen. Ook ikzelf ben al enkele jaren meer dan overtuigd.

Onderstaande filmpje sluit hierbij goed aan:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten