dinsdag 14 september 2010

Ode aan de tennnisgrip. Jawel, de tennisgrip!


Bij deze wil ik hulde brengen aan een zwaar onderschat, maar absoluut noodzakelijk tennis artikel. Een tennis accessoire dat elke tennisspeler én -speelsters als basisuitrusting in de tennistas moet hebben. Het is klein, kost werkelijk 3 keer niets, maar verhoogd zo enorm uw tennisplezier. Als u het nieuw aanbrengt aan u tennisracket, speelt het weer als nieuw. Ik heb het hier uiteraard over de tennisgrip.

Voor de techneuten onder u, inderdaad, er zijn 2 soorten tennisgrips: de basisgrip en de overgrip. Maar ik wil het hier enkel maar hebben over de OVERGRIPS. Basisgrips, zo heb ik geleerd, is voor vele tennisspelers al helemaal een brug te ver. Daarover in een volgende "post", ik wil u niet teveel overdonderden met high tech tennis info :-)

Een overgrip is een rolletje stof die u over het handvat van uw tennisracket aanbrengt. Ik kan u verzekeren, uw tennisplezier wordt zoveel verhoogd. Het lijkt alsof u opnieuw een nieuw racket in uw handen heeft. Mits de meeste tennisspelers niet wekelijks een tenniskader aanschaffen, is dit toch leuk meegenomen.

"Ja maar, waarom moet ik eigenlijk zo'n overgrip aanbrengen ?" Omdat de grip van uw hand rond het handvat van het racket verbetert (immers de tennisgrip absorbeert het zweet), omdat zo'n gripje een dempend effect heeft wanneer u de tennisbal raakt, omdat uw balcontrole verbetert, kortom omdat u beter tennis zal spelen.

"Ja maar, wanneer moet ik hem vervangen ?" Simpel, zodra u voelt dat de dempende werking van de grip is uitgewerkt. En wanneer uw witte/blauwe/gele/etc overgrip zwart is geworden :-).

"Ja maar, ik weet niet u ik zo'n overgrip moet aanbrengen ?" Wel, op deze link staat dit uitgelegd.

"Ja maar, tennis is al zo duur". Een rolletje van 3 overgrips kost +/- 5 euro. Als u daarmee meer plezier beleefd van uw wekelijkse tennismatch, zou ik niet aarzelen.

"Ja maar, waar kan ik die dingen kopen ?" Wel, klik hier, en de dag erop heeft u ze al aan huis geleverd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten